HollandseNieuwe heeft een nieuwe Nederlandse voice-over

HollandseNieuwe heeft een nieuwe Nederlandse voice-over

microfoon voice overHet was het geoefende oor al opgevallen: Hollandse Nieuwe heeft een nieuwe Nederlandse voice-over in haar commercials. Nu zijn er voice overs in veel verschillende smaken.

De meeste stemmen die bij een stemmenbureau worden gepresenteerd zijn bekende stemmen waar vaak naar wordt gevraagd. Maar dat wil niet zeggen dat je niet voor een opvallend speelse voice over kunt gaan zoals HollandseNieuwe heeft gedaan, zo meldt VoiceCowboys.

Speelse voice-over scripts

Niet alleen de speelse voice-over van Hollandsenieuwe is overigens opvallend in de nieuwe commercials. In de nieuwe campagne van provider HollandsNieuwe komen ook de bundels op een hele speelse manier tot leven door de scripts die zijn bedacht.

Zo heeft de telefoonprovider een beperkt aantal overzichtelijke bundels: een nuchter geluid in de wereld van telefoon mobieltjes, waar je vaak wordt overspoeld met een enorme hoeveelheid aan verschillende bundels om uit te kiezen. Je raakt als snel het overzicht kwijt.

Het bedrijf zegt: “Als nuchtere consument raak je snel de weg kwijt en is het moeilijk om een abonnement uit te kiezen dat echt bij je past. Met de bundels van Hollandsnieuwe heb je als consument altijd een bundel die past bij je gebruik. We hebben XXS Amsterdam gevraagd een campagne te maken, die voortbouwt op de merk bekendheid en onze unieke proposities.”

Verantwoordelijk bureau voor de campagne is XXS Amsterdam. Zij ontwikkelde een campagne waar een praktisch gebruik van mobiele bundels helemaal centraal staat. Een reclame campagne zonder poespas, waar de bundels een stem krijgen. Herken je jezelf hierin? Dan is dat de bundel die bij je past, zo is het idee.

Het reclamebureau over de voiceover & campagne

Reclame bureau XXS over het eindresultaat: “De bundel van Hollandsnieuwe kent zijn gebruiker als geen ander. Omdat je alles met hem deelt, weet hij dus ook wat je nodig hebt en soms is dat bijvoorbeeld niet meer dan 4GB. Dat hebben we verpakt door de bel bundels tot leven te laten komen, met een speelse voiceover en vorm, in herkenbare dagelijkse gebruiksmomenten. Met street casting geven we de campagne authenticiteit.”

Er is trouwens met een hele bekende illustrator samengewerkt om de drie Hollandsnieuwe bundels een volledig eigen en originele identiteit te geven. Zo is er bijvoorbeeld een slim eigenwijs dametje met een sluwe bedenkelijke blik, want ze let op haar data en heeft een neusje voor gratis wifi. De nieuwe reclamecampagne, inclusief speelse voice-over is nu te zien op diverse mediakanalen.

We zijn benieuwd of heel Nederland voor de telefoonbundels van Hollandsenieuwe gaat, aan de campagne ligt het wat mij betreft niet. Sowieso een interessante wereld, de wereld van telecommunicatie. Denk alleen al aan het grote aantal verschillende telefoonnummers in Nederland. Daar wordt je zelfs als voice-over even stil van ;-). Gelukkig is er altijd nog een telefoongids om nummers in op te zoeken.